ინტეგრირებული სამოდელო გაკვეთილი ქართული ენა დალიტერატურა-ბუნებისმცოდნეობა
ინტეგრირებული
სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი
გვარი, პირადი ნომერი: თამარ აქირთავა პ/ნ
საგანი: ბუნება
(ქართული)
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი. II კლასი.
მოსწავლეთა რაოდენობა: 6
გაკვეთილის თემა: “
სუფთა და დანაგვიანებული გარემო”
გაკვეთილის
მიზანი:
·
გააცნობიერონ გარემოს დაბინძურებით გამოწვეული საფრთხე.
·
გამოუმუშავდეთ გარემოსდაცვითი კულტურა.
გამჭოლი კომპეტენციები:
o მედიაწიგნიერება
o ეკოლოგიური წიგნიერება
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
აქტივობის ბოლოს
მისაღწევი შედეგი
|
1
|
მოსალმება,სიის ამოკითხვა( მასწავლებელი ეკითხება კლასს ვინ არარის და
წერს არებს)
აქტივობა 1.(პროვოცირება)
მასწავლებელი აჩვენებს ხმოვან პრეზენტაციას და აპაუზებს,მოსწავლეებს სთხოვს გამოთქვან ვარაუდები,პასუხებს
მასწავლებელი აფიქსირებს დაფაზე
ვარაუდების გამოთქმის შემდეგ ხმოვანი პრეზენტაციის ჩვენება გრძელდება
( 10–15 წამი), მოსწავლეებთან ერთად აზუსტებს საკითხს , რომელსაც ეხება გაკვეთილის
თემა, მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას და მიზანს.
აქტივობა 2.
გონებრივი იერიში
კითხვა –პასუხის რეჟიმში მასწავლებელი ააქტიურებს წინარე ცოდნას, გაიხსენონ
(ბუნებისმეტყველებიდან, ქართულიდან)
რა იციან ზოგადად დედამიწაზე, გარემოს მნიშვნელობაზე. რა იციან ადამიანის
წვლილზე ბუნებაში შექმნილ პრობლემებთან დაკავშირებით.მასწავლებელი სვამს დამხმარე
კითხვებს და ავსებს ფლიფჩარტს. შემდეგ ურიგებს ბარათებს სადაც დაწერილია სიტყვები
და მათ უნდა გახაზონ მნიშვნელვანი ინფორმაცია.
|
ვარაუდების გამოთქმა
კითხვა –პასუხი
მარკირება
|
საერთო საკლასო
საერთო საკლასო
მთელი კლასი
|
კომპიუტერი/პროექტორი
ადამიანური რესურსები
არსებული ინფორმაცია
|
1წთ
3 წთ
2 წთ
5-7წთ
|
მოსწავლები შეემზადებიან გაკვეთილისთვის ,ვიდეო გამოიწვევს ინტერესს
და შეუქმნის მოტივაციას შესასწავლი საკითკისადმი პოზიტიურად განეწყონ
დააფიქსირებენ თავიანთ მოსაზრებებს,ვარაუდებს თემასთან დაკავშირებით,
გამოკვეთენ თემას/თემებს.
გაიხსენებენ ნასწავლ მასალას ქართულიდან, ბუნებისმეტყველებიდან, რომელის
დაკავშირებას შეძლებენ გაკვეთილზე
მიღებულ ინფორმაცისთან
ახარისხებენ ინფორმაციას.
|
2
|
აქტოვობა 3.
(სიღრმისეული წვდომა)მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობ წინასწარ ხელით მომზადებულ ილუსტრირებულ ,,დიდ წიგნს“ და აკითხებს
ტექსტს განგრძობით.
აქტივობა 4.
წაკითხული ინფორმაციის განზოგადება
მასწავლებელი სვამს კითხვებს რა გაიგეს ახალი ტექსტიდან და მოსწავლეებისგან
მოწოდებული ინფორმაციით( ჩამოწერილს წებოვან ფურცლებზე ) აკრავს„ფლიპჩარტზე“ გამოყოფილ
გრაფას (რა გავიგე ახალი ტექსტიდან.)
|
ტექსტზე მუშაობა
ინფორმაციის დახარისხება
წებოვან ფურცლებზე ძირითადი ინფორმაციის ამოწერა
|
ინდივიდუალურად
ინდივიდუალურად
|
საინფორმაციო ტექსტი,ინტერნეტიდან მოძიებული მასალა
ფლიპჩარტი,
მარკერი
წებოვანი ფურცლები.
|
5–7 წთ
5 წთ
|
საინფორმაციო ტექსტში ამოიცნობს მთავარ,მნიშვნელოვან ინფორმაციას.
იმჯელებს და საკუთარი ინტერპრეტაციით გადმოცემს აზრს,
განმარტავს საკითხს.
|
3
|
აქტივობა 5.
ჯგუფური მუშაობა( კლასი იყოფა ორ ჯგუფად, იღებენ ქაღალდებს, ამოჭრილ ხეებს,ბუჩქებს,
ყვავილებს,მზეს,ბოთლებს,ცელოფნის პარკებს,ნაყინის და ჩიფსის პარკებს.ერთი ჯგუფი ქმნის
სუფთა გარემოს პრეზენტაციას,მეორე დაბინძურებულ გარემოს.აკეთებენ მოკლე პრეზენტაციას.
|
ჯგუფური მუშაობა
პრეზენტაცია
|
ჯგუფები
ჯგუფიდან ერთერთი ან ორი მოსწავლე წარადგენს თემას
|
ფლიპჩარტი, მარკერები.
დავალების ბარათები.
შეფასების რუბრიკა
|
10–15 წთ
|
ჯგუფის წევრები გადაინაწილებენ დავალებას იმსჯელებენ,განსაზღრავენ დავალების
არსს.
აკეთებენ პრეზენტაციას.
|
4
|
აქტივობა 5. შეჯამება
შეაჯამონ გარემოს შესახებ მიღებული
მიღებული ინფორმაცია.
ადამიანის როლი,რა დადებითი და უარყოფითი წვლილი შეაქვს მის ფორმირებაში,
კიდევ რისი გაგება სურთ ? (
მასწვ. ლიპჩარტზე წერს ) ყველაზე მეტად რა
დაამახსოვრდათ გაკვეთილიდან, როგორ მოგეწონათ ჯგუფების ნამუშევრები? რატომ? ახალი
რა ცოდნა მიიღეთ ამ გაკვეთილით? ხომ არ იყო რომელიმელიმე საკითხი ბუნდოვანი?...
|
კითხვა –პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
ფლიპჩარტი
მარკერი
|
3 წთ
|
მოსწავლეები მოცემული თემების განხილვით გააცნობიერებენ ბუნების არსს,ადამიანის ჩარევის მნიშვნელობას,მჯელობა და
საკითხის განზოგადება ხელს შეუწყობს დასკვნების
გამოტანის უნარის განვითარებას
|
5
|
აქტივობა 6.შეფასება
თვითშეფასების კითხვარი( დანართი 1)
საშინაო დავალება
გამზადონ ბუკლეტები ,,არ დააბინძურო
გარემო“ ,,ხე დარგე“ და დაურიგონ თანატოლებს.
|
წერილობითი გამოკითხვა
წერა-გაფორმება.
|
ინდივიდუალური
ინდივიდუალური
|
თვითშეფასე–ბის კითხვარი
ამობეჭდილი თაბახი.
ხელით გამზადებული
|
2 წთ
|
მოსწავლეები დასკვნების გამოტანის საფუძველზე გაიაზრებენ თემას, გაამთლიანებენ
ინფორმაციას,ისაუბრებენ გაკვეთილზე მათი წვლილის, ცოდნა-გამოცდილების შესახებ შეფასების
კითხვებზე დაყრდნობით.
ურიგებენ თანატოლებს.
|
გაკვეთილის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ბუნ.II.7. მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენის
ძირითადი წესების დაცვა.
ბუნ..II.9.მოსწავლეს შეუძლია
გარემოსადმი საკუთარი დამკიდებულების გამოხატვა.
ქართ..II.2. მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია
მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე.
შეფასება:
განმავითარებელი
ხელმოწერა:
თარიღი: 05. 06 .2018
წ.
ჯგუფური მუშაობისა და პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა(
დანართი N1)
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
თმის
გასაგებად წარდგენა
|
წარმოადგენს
თემას გასაგებად, მოჰყავს არგუმენტები,
საუბრობს თემის გარშემო.
|
წარმოადგენს
თემას
გასაგებად,საუბრობს
თემის გარშემო საინფორმაციო ტექსტის წინადადებებით.
|
ცდილობს
წარმოადგინოს თემა, კითხულობს წინადადებებს ტექსტიდან,თუმცა უჭირს საუბარი.
|
თვალსაჩინოების
გამოყენება
|
იყენებს
თემატიკის შესაბამის საინტერესო ილუსტრაციებს.
|
იყენებს
ილუსტრაციებს,თუმცა ნაწილობრივ აღწერს თემას
|
საინტერესოდ
ვერ წარმოადგენს თმას,არ იყენებს ილუსტრაციებს სათანადოდ.
|
თანამშრომლობა,
პრეზენტაცია
|
ჩრთულია
აქტიურად ჯგუფურ მუშაობაში და შეაქვს თავისი
წვლილი სამუშაოს შესრულებაში.
|
იშვიათად
ერთვება ჯგუფერ მუშაობაში,ნაკლებ ინტერესს იჩენს დავალების შესრულებისას.
|
პასიურია,
ზერელედ ერთვება დავალების შესრულებაში
|
დროის
ლიმიტი
|
ზუსტად
იცავს დროის ლიმიტს
|
ნაწილობრივ
იცავს
|
ვერ
იცავს დროის ლიმიტს
|
თვითშფასების კითხვარი (დანართი N2)
კრიტერიუმები
|
კარგად.
|
საშუალოდ.
|
შესანიშნავად.
|
გაკვეთილზე
ვიაქტიურე
|
1
|
2
|
3
|
ჯგუფში
ვიმუშავე
|
1
|
2
|
3
|
პრეზენტაცია
გავაკეთე
|
1
|
2
|
3
|
ინდივიდუალურად ვიმუშავე
|
1
|
2
|
3
|
Комментарии
Отправить комментарий