,,საახალწლო პროექტის გეგმა"
სასწავლო პრექტის გეგმა
სასწავლო თემა ,,
ახდენილი ოცნებების წელი “ ავტორი:
თამარ აქირთავა
|
||
სახელი და გვარი
|
თამარ აქირთავა
|
|
რაიონი
|
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტი
|
|
სკოლა
|
სსიპ. წალენჯიხის
მუნიციპალიტეტის სოფელ ეწერის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
წალენჯიხა
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
,,ახდენილი ოცნებების წელი
იწყება“
v წელიწადის დროებზე საუბარი
v ბუნებაში მიმდინარე პროცესების აღწერა
v საახალწლო და საშობაო ქართულ-მეგრული ტრადიციები.
v საკლასო დისკუსია თემაზე: ,,ჩემი სანუკვარი ოცნება“
v წერილი თოვლის ბაბუას.
v საკლასო ოთახის მოწყობა საახალწლოდ.( ნაძვის ხის
მორთვა)
v პირველი თოვლი ( გუნდაობა,ციგაობა,ახალი თოვლით ნამდვილი
თოვლის ბაბუას გაკეთება სკოლის ეზოში)
v ქართულ საახალწლო ტრადიციებზე საუბარი ( როგორ
ვხვდებით ახალ წელს?)
v საახალწლო კარნავალში მონაწილეობის მიღება.
|
||
|
||
თემის შინაარსი
|
||
პროექტის
ფარგლებში მოსწავლეები აღწერენ ბუნებაში მიმდინარე პროცესებს,მოიძიებენ
ინფორმაციას ოჯახიდან თუ როგორია მათი საახალწლო და საშობაო ტრადიცია (როგორ ხვდებიან ახალ წელს) და გაუზიარებენ
ერთმანეთს კლასში, შეარჩევენ საახალწლო ლექსებს, გამოჭრიან ნაძვის ხეს, ფიფქებს,
მორთავენ ნაძვის ხეს, საკლასო ოთახს, წერილს მისწერენ თოვლის ბაბუას,რომელიც
მოთავსდება საკლასო ოთახში არსებულ საფოსტო ყუთში, ისაუბრებენ თავიანთ სანუკვარ ოცნებაზე,რომლის
ახდენასაც ინატრებენ ახალ წელს, მოამზადებენ სადისკუსიო თემას: ,,ახალი წელი ჩემს
ოჯახში“,მოსწავლეები გააცნობენ ერთმანეთს თუ როგორ ემზადებიან წინასაახალწლოდ,რა
ტრადიცია აქვთ ამდღესასწაულთან დაკავშირებით, ვინ იქნება მეკვლე და ა.შ.
მოამზადებენ ცეკვებს და სიმღერებს. მონაწილეობას მიიღებენ საახალწლო კარნავალში.
|
||
საგანი
ბუნების, ხელოვნებისა და ქართულის ინტეგრირება.
|
||
ბუნების, ხელოვნებისა და
ქართულის ინტეგრირება.
(ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებების აღწერა.წერილების
წერა, ოთახის მოსართავად ფიფქების გამოჭრა.
საახალწლო კარნავალისთვის
ლექსების,სიმღერებისა და ცეკვების მომზადება.
მშობლების ჩართვა ამ პროექტში.
|
||
დონე/კლასი
|
||
დაწყებითი საფეხური
II კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1
თვე.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ქართ.4. მოსწავლეს შეუძლია აქტიურიი ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში
გამოყენება.
ბუნ.4 მოსწავლეს შეუძლია
სეზონური ცვლილებების აღწერა.
ხელ.1. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე
ძირითადი ელემენტი და პრინციპი ნამუშევრის შექმნისას.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეებს ეცოდინებათ
·
რა ცვლილებები
შეინიშნება ბუნებაში ზამთარში?
·
როგორ ემზადებიან
ოჯახში საახალწლოდ და საშობაოდ, რა ტრადიციები აქვთ ამ დღესასწაულებთან
დაკავშირებით?
·
რა არის მათი
სანუკვარი ოცნება?
·
რომელი სურვილის
ასრულებას სთხოვენ თოვლის ბაბუას?
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
რამდენი დრო აქვს წელიწადს?
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა
მოლოდინი აქვთ პროექტის ფარგლებში?
|
|
თემატური კითხვები
|
რას ელიან ამ ახალ წელს?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა იყო ყველაზე საინტერესო
პროექტში?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე გამოვიყენებ ვმვ ცხრილს, იმისათვის რომ გავიგო თუ რა ცოდნას
ფლობენ მოსწავლეები შესასწავლ თემასთან დაკავშირებით. შემდეგ გამოვიყენებ
სხვადასხვა სტანდარტულ ინსტრუმენტებს და შეფასებას მოვახდენ თითოეული აქტივობის (
პრეზენტაცია, საშინაო დავალება, აქტიურობა-ჩართულობა,) დასრულებისთანავე.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები ( წინარე ცოდნა)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეს შეუძლია, მოსმენა, კითხვა,
მარტივ კითხვებზე პასუხის გაცემა, მარტივი პრაქტიკული დავალების შესრულება
(ფიფქების და ნაძვის ხის სათამაშოების გამოჭრა), დამოუკიდებლად, მოპოვებული ინფორმაციის
მარტივად ჩამოყალიბება,მოსმენილი ინფორმაციის დახარისხება.ახლის ძიება.
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური
უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
v პირველი კვირა
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეები მოისმენენ მინი
ლექციას პროექტისა მიმდინარეობასა და აქტივობებზე და შეავსებენ მოლოდინების
რუკას. ვთხოვ მათ გამიზიარონ თუ რა მოლოდინი აქვთ პროექტის ფარგლებში.
მოიძიებენ
ოჯახში მათ საახალწლო ტრადიციაზე ინფორმაციას და გააცნობენ თანატოლებს თუ როგორ ხვდებიან
ახალ წელს, ვინ იქნება მეკვლე და როგორი სურვილებით შემოდის,რა არის ჩიჩილაკი და
რა მნიშვნელობით შეაქვთ ოჯახში. გავმართავთ
საკლასო დისკუსიას თემაზე ,, ჩემი სანუკვარი ოცნება“, მოსწავლეები დაწერენ
ფურცელზე მათ ერთერთი ოცნებას,რომლის ახდენაც სურთ ამ ახალ წელს.შეარჩევენ
ლექსებს საახალწლო კარნავალისთვის და
დაიწყებენ ცეკვის მომზადებას.
v მეორე
კვირა
მოსწავლეებთან ერთად
მოვიძიებთ ყველა საჭირო რესურსს რომელიც აუცილებელია ოთახის მოსართავად და
მოსწავლეები გადაინწილებენ საქმეს,გამოჭრიან ფიფქებს,ნაძვის ხეს,თოვლის პაპას და
მათი სურვილისამებრ მორთავენ ოთახს.მიწერენ თოვლის ბაბუას წერილს სასურველი
საჩუქრის თაობაზე. სკოლის ეზოში დაირგვება ნაძვის ხე რომელსაც გაანდობენ თავიანთ
სურვილებს.აქვვე ჩაატარებენ აქციას ,,სახელწოდებით ნუ მოჭრი ნაძვის ხეს,,
v მესამე
კვირა
ამინდის პროგნოზით
ჩვენს რეგიონში მოსალოდნელია თოვლი,მოსწავლეებს დავყოფ ორ ჯგუფად და გავიყვან
სკოლის მოედანზე საგუნდაოდ, ,,ორთაბრძოლა“ გაიმართება წინასწარ შედგენილი
წესების მიხედვით.გააკეთებენ თოვლის პაპას ახალი თოვლით სკოლის წინ. ჩატარდება
საახალწლო კარნავალი სპეციალური სცენარით,სადაც ჩართული იქნებიან მშობლები.
სახახალწლო არდადეგების დასრულების შემდეგ მოხდება
პროექტის შეჯამება და შეფასება.მოსწავლეები ისაუბრებენ თუ როგორ ჩაიარა ზამთრის
დღესასწაულებმა და რამდენად გამართლდა მათი მოლოდინი.
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა
მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა
ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
მოსწავლეს დავეხმარები იმ დავალებების შესრულებაში, რაც მას
დამოუკიდებლად არ შეუძლია ამოსაჭრელად მოვუხაზავ კონტურებს, რომ გავუადვილო
ამოჭრა. პრეზენტაციას გავაკეთებინებ მარტივად, რამდენიმე წინადადებით, დამხმარე
კითხვების მეშვეობით.
|
|
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
კლასში არ არის ასეთი მოსწავლე
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
კლასში არ არის ასეთი მოსწავლე
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
სხვა
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
საბავშვო მწერლების ლექსები, ქართულისა და ბუნების სასწავლო
სახელმძღვანელოები,
ესგ. მასწავლებლის წიგნი.
|
ინვენტარი/მასალები
|
მარკერები, თაბახის ფურცლები, წებო, სტეპლერი, ფერადი ქაღალდები, ფერადი
სტიკერები, ფორმატი, სასწავლო
სახელმზღვანელოები, კასგარეშე სახელმძღვანელოები,ნაძვის ხე, წვიმები,
სათამაშოები, კომპიუტერი, ფოტოკამერა.პროექტორი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
მოძიებული მასალები საახალწლო სცენარის დასაწერად, სხვადასხვა კონტურები
ამოსაჭრელად.
|
სხვა რესურსები
|
საჩუქრები
მოსწავლეებისთვის,რომელიც უნდა გადასცეს თოვლის ბაბუამ, სპეციალური საკარნავალო
ფორმები.
|
Комментарии
Отправить комментарий