შემოდგომის პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემა წელიწადის
დროები. ( შემოდგომა) ავტორი: თამარ აქირთავა
|
||
სახელი და გვარი
|
თამარ აქირთავა
|
|
რაიონი
|
წალენჯიხის მუნიციპალიტეტი
|
|
სკოლა
|
სსიპ. წალენჯიხის
მუნიციპალიტეტის სოფელ ეწერის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
წალენჯიხა
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
(წელიწადის დროები, (
შემოდგომა)
v წელიწადის დროებზე საუბარი
v შემოდგომის თვეები და ბუნებაში მიმდინარე
ცვლილებები
v წაბლის შეგროვება ტყეში
v რთველში მონაწილეობა
v მოსავლის აღებაში წვლილის შეტანა.
v ჰერბარიუმის გაკეთება.
v შემოდგომის გვირგვინების მომზადება.
v ,,ნეკერჩხალი“ ( აპლიკაცია)
v გამოფენის მოწყობა ,, ბარაქიანი შემოდგომა
v ჩურჩხელების ამოვლება
v პოეზიის საღამო ,, შემოდგომის დღე..“
|
||
|
||
თემის შინაარსი
|
||
პროექტის
ფარგლებში მოსწავლეები გაიხსენებენ წელიწადის ოთხივე დროის
მახასიათებლებს.აღწერენ შემოდგომაზე ბუნებაში მიმდინარე
პროცესებს,იმუშავებენ პრეზენტაციების
შექმნაზე, გააკეთებენ ჰერბარიუმებს,გვირგვინებს, აპლიკაციებს. დაათვალიერებენ
შემოდგომის ბუნებას.საშუალება მიეცემათ თანატოლებთან ერთად ისწავლონ, გაიგონ,
წარმართონ დისკუსია . ისწავლონ საკუთარი გამოცდილებით და გაუზიარონ ერთმანეთს.
|
||
საგანი
ბუნების, ხელოვნებისა და ქართულის ინტეგრირება.
|
||
ბუნების, ხელოვნებისა და
ქართულის ინტეგრირება.
(ბუნებაში მიმდინარე ცვლილებების
აღწერა.შემოდგომის ფერების გამოყენებით ნახატების შექმნა,აპლიკაციების გაკეთება)
|
||
დონე/კლასი
|
||
დაწყებითი საფეხური
II კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1
თვე.
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ქართ.4. მოსწავლეს შეუძლია აქტიურიი ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში
გამოყენება.
ბუნ.4 მოსწავლეს შეუძლია
სეზონური ცვლილებების აღწერა.
ხელ.1. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე
ძირითადი ელემენტი და პრინციპი ნამუშევრის შექმნისას.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეებს ეცოდინებათ
·
რა ცვლილებებია
შემოდგომაზე ბუნებაში.
·
რომელი სამუშაოები
სრულდება სოფლად და რა მნიშვნელობა აქვს მას ქალაქის მოსახლეობისთვის.
·
გამოუმუშავდებათ
დამოუკიდებლად მუშაობის უნარ-ჩვევები. ( პრეზენტაციების, აპლიკაციის მომზადება,ჰერბარიუმების გაკეთება)
·
საკუთარი ნამუშევრის
წარმოჩენას (პრეზენტაცია)
·
განუვითარდებათ
სოციალური უნარ_ჩვევები
·
დიდხანს
დაამახსოვრდებათ ნასწავლი და შეძლებენ მიღებული გამოცდილების სხვა სიტუაციებში
გამოყენებას.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
რამდენი დრო აქვს წელიწადს?
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა მნიშვნელობა აქვს სოფლის ჭირნახულს ქალაქის მოსახლეობისთვის?
|
|
თემატური კითხვები
|
რა ცვლილებები
მიმდინარეობს შემოდგომაზე ბუნებაში?.
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რომელი
სამუშაოები სრულდება ამ დროს სოფლად?
რატომ ქვია
წელიწადის ამ დროს ,, ბარაქიანს,,?.
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე გამოვიყენებ ვმვ ცხრილს, იმისათვის რომ გავიგო თუ რა ცოდნას
ფლობენ მოსწავლეები შესასწავლ თემასთან დაკავშირებით. შემდეგ გამოვიყენებ
სხვადასხვა სტანდარტულ ინსტრუმენტებს და შეფასებას მოვახდენ თითოეული აქტივობის
( პრეზენტაცია, საშინაო დავალება, აქტიურობა-ჩართულობა, დასრულებისთანავე.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები ( წინარე ცოდნა)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეს შეუძლია, მოსმენა, კითხვა,
მარტივ კითხვებზე პასუხის გაცემა, მარტივი დავალების შესრულება დამოუკიდებლად,
მოსმენილი ინფორმაციის დახარისხება.
კონცეპტუალური ცოდნა და ტექნიკური
უნარ-ჩვევები, რომლებსაც მოსწავლეები უნდა ფლობდნენ თემის დასაწყისში
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
v პირველი კვირა
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეები მოისმენენ მინი
ლექციას პროექტისა მიმდინარეობასა და აქტივობებზე და შეავსებენ მოლოდინების
რუკას. ვთხოვ მათ გამიზიარონ თუ რა მოლოდინი აქვთ პროექტის ფარგლებში.
შევავსებთ
ვმვ ცხრილს, რისი საშუალებითაც დავადგენ მოსწავლეთა წინარე ცოდნასა და
ინტერესებს. მოსწავლეებს ვთხოვ დახატონ შემოდგომის სურათი საკუთარი ფანტაზიით. (
ფოთოლცვენა,წაბლის ხე, რთველი, მოსავლის აღება, ჩურჩხელის ამოვლება,) გავაკეთებთ
პრეზენტაციას და მოვაწყობთ დისკუსიას რა
ცვლილებები მიმდინარეობს ბუნებაში შემოდგომაზე?
v მეორე
კვირა
მოსწავლეებს
გავიყვან სკოლის ეზოში და ვთხოვ დააკვირდნენ სხვადასხვა მცენარეებს და შეაგროვონ
სხვადასხვა სახის ფოთლები.დავალებად მივცცემ შეგროვილი ფოტლების გამოყენებით გააკეთონ
ჰერბარიუმი. მეორე დღეს მოვაწყობ ჰერბარიუმების პრეზენტაციას.
მოსწავლეებს
ვთხოვ გაამზადონ ქაღალდის პატარა კალათები, მიაწერონ საკუთარი სახელები და
გავიყვან თანატოლებთან ერთად სკოლის მიმდებარე
ტერიტორიაზე მათი საყვარელი წაბლის შესაგროვებლად.
v მესამე
კვირა
მოსწავლეებს
ვთხოვ აარჩიონ თითო ლექსი შემოდგომაზე და ისწავლონ, რომ ჩაერთონ პროექტის დასკვნით
ნაწილში დაგეგმილ პოეზიის საღამოში ,,
შემოდგომის დღე...“
გავიყვან
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე ნ.კეცხოველის სახელობის პარკში რომ დაათვალიერონ
შემოდგომის ბუნება და გადაიღონ თითო ფოტო მათთვის სასურველ ობიექტზე.კვირის
ბოლოს კი გაიმართება დისკუსია როგორ გამოიყურება ხეები და მცენარეები
შემოდგომაზე, მოეწყობა საკლასო
გამოფენა და აირჩევა ერთი საუკეთესო
ფოტოსურათი.
v მეოთხე
კვირა
მოვაწყობთ
საშემოდგომო ჭირნახულის გამოფენას და შეჯიბრს ,,თათარას ჭამაში,,
ამოვავლებთ
ჩურჩხელას. მოსწავლეები გაამზადებენ გვირგვინებს რომლებსაც მორთავენ სხვადასხვა
ხილის ნახატებით. გაამზადებენ აფიშას და მოიწვევენ სხვა თანატოლებს. გაიმართება
დასკვნითი პოეზიის საღამო
სახელწოდებით ,, შემოდგომის
დღე..,, სადაც მოსწავლეები წაიკითხავენ ლექსებს შემოდგომაზე, რთველზე,
ჭირნახულზე, იმღერებენ სიმღერებს.მოხდება პროექტის
შეჯამება-შეფასება.მოსწავლეები გამოთქვამენ საკუთარ მოსაზრებებს პროექტის
გარშემო, რა მოეწონათ? გამართლდა თუ არა მათი მოლოდინი?
შევავსებთ
ვმვ ცხრილის ,, ვისწავლე,, გრაფას.მოსწავლეებს
მიეცემათ სათანადო უკუკავშირი სხვადასხვა აქტივობაში აქტიური მონაწილეობისათვის.
სასწავლო ციკლის ზუსტი აღწერა - მოსწავლეთა
მიერ შესრულებული აქტივობების მასშტაბები და თანმიმდევრობა, მოსწავლეთა
ჩართულობის აღწერა სწავლის პროცესის დაგეგმვაში.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
მოსწავლეს დავეხმარები
იმ დავალებების შესრულებაში, რაც მას დამოუკიდებლად არ შეუძლია ( ქაღალდის
კალათის, ჰერბარიუმის გამზადება, შეოდგომის ფოტოს გადაღებბა. პრეზენტაციას
გავაკეთებინებ მარტივად, რამდენიმე წინადადებით, დამხმარე კითხვების მეშვეობით.
|
|
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
კლასში არ არის ასეთი მოსწავლე
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
კლასში არ არის ასეთი მოსწავლე
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
სხვა
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
საბავშვო მწერლების ლექსები, ქართულისა და ბუნების სასწავლო
სახელმძღვანელოები,
ესგ. მასწავლებლის წიგნი.
|
ინვენტარი/მასალები
|
მარკერები, თაბახის ფურცლები, წებო, სტეპლერი, ფერადი ქაღალდები, ფერადი
სტიკერები, ფორმატი, სასწავლო
სახელმზღვანელოები, კასგარეშე სახელმძღვანელოები, კომპიუტერი, ფოტოკამერა.პროექტორი.
|
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
ზურგჩანთები, საგზალი, მოწვეული სტუმრები,
მშობლები, სხვა მოსწავლეები.
|
Комментарии
Отправить комментарий